01.05.2023 | 5 minuten

Starten met laden: alles wat je wilt weten


Zo. Je hebt je eigen laadpaal. Altijd een eigen parkeerplek om je auto op te laden.

Dat opladen, hoe werkt dat precies? En hoe zit het met je laadpas, laadkabel, de portal My InCharge en de InCharge app? Je klantnummer, je factuur en het vergoed krijgen van je laadkosten? Alles wat je wilt weten lees je op deze pagina.

Te beginnen met het belangrijkste, het opladen van je auto. Dat werkt zo: 

  • Steek de stekker van je laadkabel in je auto en de laadpaal
  • Hou je gekoppelde laadpas voor de kaartlezer op de laadpaal
  • De laadpaal start met het opladen van je auto
  • Als je wilt stoppen met laden, houd je je laadpas weer voor de kaartlezer
  • De laadpaal stopt nu met opladen, dus kun je je laadkabel uit de laadpaal en je auto halen

 

01. Je account en je laadpaal

1.1 Hoe geef ik bezoekers toegang tot mijn laadpaal?

Log in op onze portal My InCharge.  Klik op ‘Beheer toegang’ en dan op ‘Laadpas toevoegen’

 

1.2 Hoe zie ik dat mijn laadpaal werkt?

 

 

 

 

 

 

 

Als je een Charge Amps Halo hebt, dan is de ring om de kast verlicht in de kleur wit.

 

 

 

 

 

 



Als je een Alfen Eve Single laadpaal hebt, dan zie je een logo op het scherm van: Vattenfall, Alfen, DELTA of Louwman.

 

1.3 Waar vind ik mijn klantnummer?

Je klantnummer staat op de factuur die je via mail van ons krijgt. Het nummer staat rechts bovenin en begint met ‘70’.

 

1.4 Hoe verhuis ik mijn laadpaal mee als ik ga verhuizen?

Als je verhuist, kun je kiezen of je je laadpaal achterlaat voor de nieuwe bewoner of meeneemt naar je nieuwe adres. Stuur een bericht via WhatsApp op 020 892 0133 op werkdagen tussen 08:00 en 20:00. Of bel ons op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 op 088 363 7991. Dan regelen wij de rest.

 

1.5 Hoe pas ik mijn rekeningnummer aan?

Dat kan met dit formulier. Binnen 10 werkdagen gebruiken we dat rekeningnummer voortaan.

 

1.6 Hoe pas ik mijn adres aan?

Dat kan met dit formulier. Binnen 10 werkdagen gebruiken we dat nieuwe adres voortaan.

 

 

 

 

 

2.0 Opladen

2.1 Hoe koppel en ontkoppel ik mijn laadkabel?

Steek de stekker van je laadkabel in je auto en de laadpaal. Hou je laadpas voor de kaartlezer op de laadpaal. Je laadkabel is nu gekoppeld. Als je wil stoppen met laden hou je laadpas dan weer voor de kaartlezer en trek de laadkabel uit je auto en laadpaal. Je laadkabel is nu ontkoppeld.

 

 

 

 

3.0 Je laadpas

3.1 Hoe vraag ik een laadpas aan?

3.2 Hoe werkt mijn laadpas?

  • Koppel je laadpas eerst aan de portal My InCharge of aan onze InCharge app. Zo activeer je je laadpas en heb je altijd inzicht in je stroomgebruik en kosten. Als je thuis laadt, betaal je je eigen stroomtarief per kWh.
  • Daarna kun je laden. Dat doe je door je laadkabel in je auto en een laadpaal te stoppen en dan je laadpas voor het scherm van de laadpaal te houden. 

Voor het laden betaal je een starttarief bij laadpalen van andere aanbieders en een tarief per kWh die je laadt. De tarieven voor gemeentes waarmee we samenwerken lees je online. En voor de andere geldende tarieven check je de app. Krijg je je laadkosten vergoed van je werkgever of eigen bedrijf? Log dan in op onze portal My InCharge en voeg je laadpas toe onder ‘Mijn vergoeding’.

3.3 Hoe koppel en ontkoppel ik mijn laadpas?

Log in op onze portal My InCharge en voeg je laadpas toe onder ‘Beheer toegang’. Krijg je je laadkosten vergoed van je werkgever of eigen bedrijf? Voeg dan je laadpas alleen toe bij ‘Mijn vergoeding’.

Je vind een meer gedetailleerde uitleg in onze handleiding.

Koppel je laadpas in 3 stappen

Lees de handleiding

 

 

 

 

4.0 Je factuur

4.1 Hoe kan ik mijn stroomkosten vergoed krijgen via mijn werkgever of eigen bedrijf?

Jij, je werkgever of je leasemaatschappij vraagt de laadpas aan bij Travelcard, XXlmo Card of MultiTankcard.

 

Goed om te weten: om je stroomkosten te laten verrekenen met je MultiTankcard moet er NL-MTE, NL-NUO, NL-VAT of NL-MTC op de laadpas staan. Bij Travelcard moet er NL-TCE op staan. Bij LMS moet er NL-MTE op staan. En bij Xximo moet er NL-XXI staan.

 

Als je je laadpas hebt gekregen, voeg die dan samen met je tarief toe in onze online portal My InCharge onder ‘Mijn vergoeding’. De inloggegevens voor My InCharge krijg je via mail. Voortaan krijg je elke maand je laadkosten gestort.

 

Heb je geen inloggegevens ontvangen voor de online portal My InCharge? Bel ons dan op werkdagen tussen 08.00 en 15.00 op 088-363 7991. Of stuur een bericht via WhatsApp tussen 08.00 en 20.00 op 020-892 0133.

 

4.2 Hoe pas ik mijn thuislaadvergoeding aan?

Als de vergoeding die je van je werkgever of eigen bedrijf krijgt verandert, pas je die aan in onze online portal My InCharge. Ga naar ‘Mijn vergoeding’, klik dan op ‘Vergoedingstarief’ en daarna op 'Nieuw tarief'. Je kan een tarief van maximaal € 1,75 invullen.

 

4.3 Wanneer krijg ik mijn factuur?

Elke eerste of tweede van de maand krijg je via mail een factuur van ons. Als je een vergoeding krijgt, dan krijg je die binnen zeven werkdagen na de factuur gestort.

 

 

 

 

 

5.0 De My InCharge portal

5.1 Hoe log ik in op de My InCharge portal?

Ga naar onze online portal My InCharge en gebruik de inloggegevens die je van ons hebt gekregen via mail.

 

5.2 Wat kan ik met de My InCharge portal?

Met My InCharge kun je:

  • Zien waar en wanneer je hebt geladen
  • Zien hoeveel laadkosten je hebt gemaakt en met welke laadpas
  • Laadschema’s voor automatisch laden instellen
  • Instellen wie toegang heeft tot je laadpaal
  • Een eventuele vergoeding van je werkgever of eigen bedrijf regelen

Lees meer over de portal in onze handleiding

 

 

 

 

6.0 De my InCharge app

6.1 Wat kan ik met de app?

6.2 Waar download ik de app?

 

 

 

 

 

7.0 Problemen en oplossingen

Storing laadpaal oplossen

Doe de vier checks