Veelgestelde vragen over je laadsessie

Waarom is mijn laadsessie onderbroken of volledig gestopt?

De laadpaal werd omgebouwd, waarbij meerdere onderdelen binnenin de laadpaal zijn vervangen. 

Mijn laadsessie is niet hervat. Waarom heeft de monteur mijn laadsessie niet opnieuw kunnen starten?

Na het ombouwen kan het soms een aantal uur duren voordat de laadpaal weer verbinding maakt met ons computersysteem. Een laadsessie kan alleen worden gestart als een laadpaal met dat systeem verbonden is.

Mijn elektrische auto is onvoldoende opgeladen, want de laadsessie is niet hervat. Wat kan ik nu doen?

Download onze app en vind de dichtstbijzijnde laadpaal bij jou in de buurt.

Heeft het stoppen van de laadsessie invloed op mijn factuur?

Door het onderbreken van het laden bestaat de sessie uit twee delen en staat die als 2 aparte laadsessies op je factuur.

Kan het plotseling stoppen van de laadsessie mijn auto technisch beschadigen?

Nee. De laadpalen hebben verschillende protocollen waardoor het stoppen van de laadsessie geen schade kan aanbrengen aan de auto.

Veelgestelde vragen over het ombouwen

Waarom is de laadpaal omgebouwd?

De laadpaal is omgebouwd om deze klaar te maken voor Vehicle-to-Grid (V2G). Hiermee kan in de toekomst elektriciteit vanuit de batterij van een elektrische auto worden teruggeleverd aan het elektriciteitsnetwerk. Ook kun je hiermee op termijn laden zonder laadpas.

Hoe lang duurden de ombouwwerkzaamheden?

De werkzaamheden duurden 1 tot 2 uur. We proberen dit zo kort mogelijk te laten duren, maar de benodigde tijd verschilt per laadpaal.

Beïnvloed de ombouw de laadsnelheid van de laadpalen?

Nee, de ombouw heeft geen invloed op de laadsnelheid van de laadpalen.

Kan ik mijn auto nog steeds veilig opladen na de ombouw?

Ja, de veiligheid en betrouwbaarheid van de laadpalen zijn van het grootste belang. We hebben uitgebreide tests uitgevoerd om ervoor te zorgen dat de laadpalen nog steeds voldoen aan de vereiste normen en veiligheidsvoorschriften

Hoe kan ik contact opnemen met jullie als ik nog meer vragen heb over de werkzaamheden aan de laadpaal?

Je kan ons appen op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 via 020-8920133.