In Nederland staan veel openbare laadpalen. Die zijn van verschillende aanbieders. Het is dus belangrijk om te weten van wie de laadpaal is als je een storing wil melden.
Kijk op de sticker op de laadpaal. Daar staat het telefoonnummer van de beheerder. Voorbeelden van beheerders zijn Vattenfall InCharge, Fastned en Allego. Bellen is vaak de snelste manier om hulp te krijgen.
Is het een laadpaal in ons netwerk? Dan kun je ook een melding maken in de Vattenfall InCharge app. Soms is de paal van een partner van ons. Geen probleem — wij zorgen dat je melding bij de juiste partij terechtkomt. Zij sturen dan een monteur.
Zo maak je een melding in de app:
1. Zoek de laadpaal in onze app op de kaart.
2. Klik op de laadpaal waar je bent.
3. Kies ‘Meld storing’.
4. Volg de 2 stappen en geef aan wat het probleem is.
Benieuwd naar onze app? Lees hier alles over de handige functies
Soms blijft je kabel vastzitten. Dat komt vaak door een storing in de vergrendeling van de laadpaal. Wat kun je doen? Bel het nummer op de laadpaal. De beheerder kan de paal op afstand resetten. Vaak is het probleem dan opgelost.
Lukt dat niet? Laat je kabel dan zitten. Er komt een monteur binnen 2 uur om hem los te maken. Mochten we die 2 uur niet redden dan kan je je kabel laten zitten. Wij maken hem los en sturen 'm binnen een dag naar je terug.