Veelgestelde vragen

Als je een vraag hebt, dan is de kans groot dat je het antwoord vindt tussen de veelgestelde vragen op deze pagina. Natuurlijk kun je ons ook bellen, op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 op 088 3637 991. We helpen je graag verder.

 


 

Coronavirus

  1. Hoe gaat Vattenfall InCharge om met het coronavirus?​De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers vinden we erg belangrijk. Daarom nemen we tijdelijke maatregelen. Bekijk onze aanpak.

 

Laadpalen

  1. Hoe laad ik mijn elektrische auto op?1.  Steek de stekker van je laadkabel in je auto en in de laadpaal.
    2.  Hou je laadpas voor de kaartlezer op de laadpaal.
    3.  De laadpaal start nu met het opladen van je auto.
    4.  Als je wilt stoppen met laden, hou dan je laadpas weer voor de kaartlezer.
    5.  De laadpaal stopt met opladen. Je kunt je laadkabel loskoppelen.
  2. Waar vind ik openbare laadpalen?In onze gratis Vattenfall InCharge app vind je alle Nederlandse openbare laadpalen. Ook zie je of een laadpaal vrij is en kun je daar direct naartoe rijden met de ingebouwde navigatie-functie. Verder zie je de laadpalen in België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Ook daar kun je onze laadpas gebruiken. Je vindt onze Vattenfall InCharge app in de Google Play Store en de Apple App Store.
  3. Wat moet ik doen bij een storing op een openbare laadpaal?Bel het storingsnummer op de laadpaal of geef de storing door via de Vattenfall InCharge app. De storing wordt dan zo snel mogelijk verholpen. Je vindt onze Vattenfall InCharge app in de Google Play Store en de Apple App Store.
  4. Wat kost een laadpaal voor thuis?We bieden een compleet pakket, met laadpaal én installatie. Dat pakket kost vanaf
    € 1930 incl. btw. Als je al klant bij ons bent voor je energie, dan krijg je extra voordeel. Vraag meteen een offerte aan.
    We leveren ook laadpalen voor bedrijven. Voor elke branche hebben we een laadoplossing op maat. Lees alles over onze zakelijke laadpalen.
  5. Wat moet ik doen als mijn elektrische auto niet start met laden aan mijn thuislaadpunt?Er zijn een paar dingen die je zelf kunt checken. Als je auto dan nog steeds niet laadt, bel ons dan even. We helpen je graag verder.
  6. Wat moet ik regelen als ik ga verhuizen? Als je verhuist, kun je je laadpaal meenemen of overdragen aan de nieuwe bewoner. Bel ons op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 op 088 363 7991.

 


 

Laadpas

  1. Hoe kan ik de laadpas aanvragen?Op dit moment zijn we onze nieuwe Vattenfall InCharge laadpas aan het ontwikkelen. Die is in april klaar. De afgelopen tijd heeft een groot aantal mensen onze Vattenfall InCharge laadpas aangevraagd. We willen al deze mensen zo goed mogelijk helpen en ook onze service helemaal op orde hebben. Daarom kun je in april bij ons terecht om onze nieuwe laadpas aan te vragen.Voor nu kun je onze handige Vattenfall InCharge app downloaden en je creditcard daaraan koppelen. Zo laad je zonder laadpas bij al onze eigen laadpalen. Die laadpalen vind je in de app. Belangrijk om te weten: op die manier kun je alleen bij onze eigen laadpalen terecht, met onze laadpas kun je bij onze eigen laadpalen én die van andere aanbieders terecht. Heb je onze oude laadpas al besteld? Mooi. Dan krijg je die zo snel mogelijk. Ook met die laadpas kun je terecht bij ons hele oplaadnetwerk.
  2. Wat kost de laadpas?Wat onze Vattenfall InCharge laadpas gaat kosten, maken we binnenkort bekend op onze website. Wel weten we dat je er toegang mee krijgt tot een snel groeiend oplaadnetwerk met meer dan 85.000 laadpunten in Nederland, België, Duitsland, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.
  3. Tarieven
    Bekijk de laadtarieven met onze laadpas​.
  4. Wat kan ik doen als ik mijn laadpas kwijt ben?Bel ons op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 op 088 363 79 91. Dan blokkeren we je pas direct om misbruik te voorkomen. 
  5. Mijn laadpas is kapot. Hoe vraag ik een nieuwe aan?Op dit moment zijn we onze nieuwe Vattenfall InCharge laadpas aan het ontwikkelen. Die is in april klaar.
    De afgelopen tijd heeft een groot aantal mensen onze Vattenfall InCharge laadpas aangevraagd. We willen al deze mensen zo goed mogelijk helpen en ook onze service helemaal op orde hebben. Daarom kun je in april bij ons terecht om onze nieuwe laadpas aan te vragen.
    Voor nu kun je onze handige Vattenfall InCharge app downloaden en je creditcard daaraan koppelen. Zo laad je zonder laadpas bij al onze eigen laadpalen. Die laadpalen vind je in de app. Belangrijk om te weten: op die manier kun je alleen bij onze eigen laadpalen terecht, met onze laadpas kun je bij onze eigen laadpalen én die van andere aanbieders terecht.
  6. Bij welke laadpalen kan ik laden? Met onze Vattenfall InCharge laadpas kun je laden bij:• Alle openbare laadpalen in Nederland
    • InCharge laadpalen in het Verenigd Koninkrijk en Zweden
    • Een aantal openbare laadpalen in België en Duitsland
    • McDonald’s locaties met een McDrive
    • Fastned snelladers langs de snelweg. Daar heb je een Fastned-account voor nodig en koppel je je Vattenfall laadpas in de Fastned app

 


 

Laadsessies en facturen

  1. Waar zie ik de kosten van mijn laadsessies? In onze online portal My InCharge vind je een overzicht van alle laadsessies die je met je Vattenfall InCharge laadpas hebt gestart. Zo weet je dus precies hoeveel stroom je hebt geladen en wat je daarvoor betaalt. Je laadsessies bij onze eigen laadpalen verschijnen meteen in dat overzicht. De laadsessies bij laadpalen van andere aanbieders zie je pas later: we krijgen de informatie van die laadsessies één keer per maand toegestuurd en verwerken die dan zo snel mogelijk in je overzicht. Als we die informatie pas later krijgen toegestuurd, zie je die laadsessies dus ook pas later in je overzicht.
  2. Wat als mijn werkgever of leasemaatschappij mijn stroomkosten betaalt?Via MultiTankcard*, Travelcard of XXimo vraag je een nieuwe laadpas aan waarmee je stroomkosten verrekend worden. Daarna bel je ons, wij koppelen je laadpas aan je thuislaadpunt. Vanaf dan verrekenen we je stroomkosten automatisch met je werkgever of eigen bedrijf. *Belangrijk: om je stroomkosten te laten verrekenen met je MultiTankcard moet er NL-NUO of NL-MTc op de laadpas staan. Geef dat door bij je aanvraag.
  3. Wanneer en hoe krijg ik de factuur?Elke maand krijg je via e-mail een factuur van ons, tenzij je zelf aangeeft dat je die liever via post ontvangt.
    Op die factuur staan je laadsessies van die maand. Het kan zijn dat niet al je laadsessies bij laadpalen van andere aanbieders op je factuur staan, omdat we die informatie maar één keer per maand krijgen toegestuurd. De laadsessies die te laat bij ons binnenkomen, vind je op de volgende factuur.
  4. Hoe kan ik mijn rekeningnummer veranderen?Stuur een e-mail naar incharge@vattenfall.nl. Zodra je nieuwe rekeningnummer actief is, krijg je een e-mail met een bevestiging.

 

;