Veelgestelde vragen

Als je een vraag hebt, dan is de kans groot dat je het antwoord vindt tussen de veelgestelde vragen op deze pagina. Natuurlijk kun je ons ook bellen, op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 op 088 3637 991. We helpen je graag verder.

 


 

Coronavirus

  1. Hoe gaat Vattenfall InCharge om met het coronavirus?​De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers vinden we erg belangrijk. Daarom nemen we tijdelijke maatregelen. Bekijk onze aanpak.

 

Laadpalen

  1. Hoe laad ik mijn elektrische auto op?1.  Steek de stekker van je laadkabel in je auto en in de laadpaal.
    2.  Hou je laadpas voor de kaartlezer op de laadpaal.
    3.  De laadpaal start nu met het opladen van je auto.
    4.  Als je wilt stoppen met laden, hou dan je laadpas weer voor de kaartlezer.
    5.  De laadpaal stopt met opladen. Je kunt je laadkabel loskoppelen.
  2. Waar vind ik openbare laadpalen?In onze gratis Vattenfall InCharge app vind je alle Nederlandse openbare laadpalen. Ook zie je of een laadpaal vrij is en kun je daar direct naartoe rijden met de ingebouwde navigatie-functie. Verder zie je de laadpalen in België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Ook daar kun je onze laadpas gebruiken. Je vindt onze Vattenfall InCharge app in de Google Play Store en de Apple App Store.
  3. Wat moet ik doen bij een storing op een openbare laadpaal?Bel het storingsnummer op de laadpaal of geef de storing door via de Vattenfall InCharge app. De storing wordt dan zo snel mogelijk verholpen. Je vindt onze Vattenfall InCharge app in de Google Play Store en de Apple App Store.
  4. Wat kost een laadpaal voor thuis?We bieden een compleet pakket, met laadpaal én installatie. Dat pakket kost vanaf € 1.550 excl. btw. Als je al klant bij ons bent voor je energie, dan krijg je extra voordeel. Vraag meteen een offerte aan. We leveren ook laadpalen voor bedrijven. Voor elke branche hebben we een laadoplossing op maat. Lees alles over onze zakelijke laadpalen.
  5. Wat moet ik doen als mijn elektrische auto niet start met laden aan mijn thuislaadpunt?Er zijn een paar dingen die je zelf kunt checken. Als je auto dan nog steeds niet laadt, bel ons dan even. We helpen je graag verder.
  6. Wat moet ik regelen als ik ga verhuizen? Als je verhuist, kun je je laadpaal meenemen of overdragen aan de nieuwe bewoner. Bel ons op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 op 088 363 7991.

 


 

Laadpas

  1. Hoe kan ik de laadpas aanvragen?Je laadpas of sleutelhanger aanvragen doe je online. Ga naar vattenfall.nl/laadpas om je exemplaar aan te vragen. Vanwege de huidige omstandigheden rondom het Corona-virus en zomervakanties, duurt het langer dan 1 maand voordat je je laadpas ontvangt. Alvast bedankt voor je begrip.
  2. Wat kost de laadpas?De eerste Vattenfall InCharge laadpas is gratis. Vanaf de tweede betaal je
    € 9,99 incl. btw. Je betaalt alleen voor het laden. 
  3. Tarieven
    Bekijk de laadtarieven met onze laadpas​.
  4. Wat kan ik doen als ik mijn laadpas kwijt ben?Bel ons op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 op 088 363 79 91. Dan blokkeren we je pas direct om misbruik te voorkomen. Vraag daarna online een nieuwe pas aan via vattenfall.nl/laadpas.
  5. Mijn laadpas is kapot. Hoe vraag ik een nieuwe aan?Vraag een nieuwe aan via vattenfall.nl/laadpas. Vanwege de huidige omstandigheden rondom het Corona-virus en zomervakanties, duurt het langer dan 1 maand voordat je je laadpas ontvangt. Alvast bedankt voor je begrip.
  6. Bij welke laadpalen kan ik laden? Met onze Vattenfall InCharge laadpas kun je laden bij:• Alle openbare laadpalen in Nederland
    • InCharge laadpalen in het Verenigd Koninkrijk en Zweden
    • Een aantal openbare laadpalen in België en Duitsland
    • McDonald’s locaties met een McDrive
    • Fastned snelladers langs de snelweg. Daar heb je een Fastned-account voor nodig en koppel je je Vattenfall laadpas in de Fastned app

 


 

Stroomkosten en facturen

  1. Waar zie ik hoeveel stroom ik geladen heb? In onze online portal My InCharge vind je al je laadsessies. Specifieke laadsessies vind je onder het kopje 'Laadhistorie'. Vul als je wilt een begin- en einddatum in en klik op 'Filteren'.Laadsessies bij onze laadpalen zijn direct zichtbaar. Laadsessies van niet-Vattenfall laadpalen krijgen we één keer per maand toegestuurd. Die voegen we binnen zes werkdagen toe aan je overzicht.
  2. Wat als mijn werkgever of leasemaatschappij mijn stroomkosten betaalt?Via MultiTankcard*, Travelcard of XXimo vraag je een nieuwe laadpas aan waarmee je stroomkosten verrekend worden. Daarna bel je ons, wij koppelen je laadpas aan je thuislaadpunt. Vanaf dan verrekenen we je stroomkosten automatisch met je werkgever of eigen bedrijf. *Belangrijk: om je stroomkosten te laten verrekenen met je MultiTankcard moet er NL-NUO of NL-MTc op de laadpas staan. Geef dat door bij je aanvraag.
  3. Wanneer en hoe krijg ik de rekening?Je krijgt elke maand een rekening via e-mail. Laat het ons weten als je de rekening liever per post krijgt.
  4. Hoe kan ik mijn rekeningnummer veranderen?Stuur een e-mail naar incharge@vattenfall.nl. Zodra je nieuwe rekeningnummer actief is, krijg je een e-mail met een bevestiging.