Start je elektrische auto niet met opladen aan de laadpaal?
Probeer dan dit.

Check 1: Staat je laadpaal aan? Check of de stroomgroep en aardlekschakelaar UIT (naar beneden) of AAN (naar boven) staan.

  • UIT? Schakel naar boven, dus AAN, en probeer dan opnieuw je auto op te laden.
  • AAN? Reset dan je laadpaal. Dat kan op twee manieren: 1: zet de stroomgroep en aardlekschakelaar één minuut en daarna weer aan. 2: Log in op InCharge portal en reset daar je laadpaal. Een uitleg daarover lees je in de My InCharge handleiding

Check 2: Is je laadpaal verbonden met ons platform?

  • Check in de MyInCharge portal of je laadpaal is verbonden met ons platform. Een uitleg daarover lees je in de MyInCharge handleiding.

Check 3: Doet je laadkabel het nog goed?

  • Het kan dat er problemen met je laadkabel zijn, of dat je je laadkabel niet goed hebt aangesloten. Dat controleer je door met de losse laadkabel een laadsessie te starten bij een openbare laadpaal. Doet 'ie het dan wel, dan is er niets mis met je laadkabel.

Check 4: Heb je je laadpas gekoppeld?

  • Hoor je een piep maar start je laadsessie niet?
  • Dan is er iets met de verbinding tussen de laadpassen en de laadpaal. Als je een laadpaal hebt die niet toegankelijk is voor iedereen, controleer dan of de laadpassen gekoppeld zijn aan de online portal My InCharge. Log in via myincharge.vattenfall.com en kijk onder het kopje ‘Whitelist’. Zo niet, voeg dan de laadpassen toe om ze toegang te geven tot de laadpaal.

    Wil je iemand anders gratis laten laden bij je laadpaal? Voeg dan die laadpas toe onder ‘Gratis laadpassen’. Je krijgt geen vergoeding en betaalt dan zelf voor de stroom.

  • Hoor je geen piep? Check dan of je laadpas kapot is door je laadpas te gebruiken bij een openbare laadpaal.

 

Is het probleem opgelost? Mooi. Zo niet:

Bel ons op 088 363 7991 en kies voor de optie 'Storing'. We helpen je graag verder.

 

 

In 5 stappen je elektrische auto opladen

Zo laad je je auto op aan een laadpaal, thuis en onderweg.

  • Steek de stekker van je laadkabel in je auto en in de laadpaal
  • Hou je laadpas voor de kaartlezer op de laadpaal
  • De laadpaal start nu met het opladen van je auto
  • Als je wilt stoppen met laden, houd je je laadpas weer voor de kaartlezer
  • De laadpaal stopt nu met het opladen van je auto. Je kunt je laadkabel loskoppelen

Heb je nog vragen? We helpen je graag verder!

Als je een vraag hebt, bel ons dan op werkdagen tussen 08.00 en 15.00 op 088-363 7991 of kies in het keuzemenu voor WhatsApp tussen 08.00 en 20.00. We denken graag met je mee! 

 

Contact