Start je elektrische auto niet met opladen aan de laadpaal?
Probeer dan dit.

Check 1: Staat je laadpaal aan? Check of de stroomgroep en aardlekschakelaar UIT (naar beneden) of AAN (naar boven) staan.

  • UIT? Schakel naar boven, dus AAN, en probeer dan opnieuw je auto op te laden.
  • AAN? Reset dan je laadpaal. Dat kan op twee manieren: 1: zet de stroomgroep en aardlekschakelaar één minuut en daarna weer aan. 2: Log in op InCharge portal en reset daar je laadpaal. Een uitleg daarover lees je in de My InCharge handleiding

Check 2: Is je laadpaal verbonden met ons platform?

  • Check in de MyInCharge portal of je laadpaal is verbonden met ons platform. Een uitleg daarover lees je in de MyInCharge handleiding.

Check 3: Doet je laadkabel het nog goed?

  • Het kan dat er problemen met je laadkabel zijn, of dat je je laadkabel niet goed hebt aangesloten. Dat controleer je door met de losse laadkabel een laadsessie te starten bij een openbare laadpaal. Doet 'ie het dan wel, dan is er niets mis met je laadkabel.

Check 4: Heb je je laadpas gekoppeld?

  • Hoor je een piep maar start je laadsessie niet?
    Heb je gekozen voor een laadpaal die niet toegankelijk is voor anderen? In dat geval kunnen alleen de laadpassen laden die in de 'whitelist' staan. Check of de laadpas er tussen staat:
    Log dan in op MyInCharge via myincharge.vattenfall.com en klik op 'Whitelist'. Voeg daar je laadpas toe. Voeg daar eventueel de laadpas toe.
    Wil je een laadpaal die toegankelijk is voor anderen? Neem dan contact op met ons
  • Hoor je geen piep? Check dan of je laadpas kapot is door je laadpas te gebruiken bij een openbare laadpaal.

 

Is het probleem opgelost? Mooi. Zo niet:

Bel ons op 088 363 7991 en kies voor de optie 'Storing'. We helpen je graag verder.

 

 

In 5 stappen je elektrische auto opladen

Zo laad je je auto op aan een laadpaal, thuis en onderweg.

  • Steek de stekker van je laadkabel in je auto en in de laadpaal
  • Hou je laadpas voor de kaartlezer op de laadpaal
  • De laadpaal start nu met het opladen van je auto
  • Als je wilt stoppen met laden, houd je je laadpas weer voor de kaartlezer
  • De laadpaal stopt nu met het opladen van je auto. Je kunt je laadkabel loskoppelen

Heb je nog vragen? We helpen je graag verder!

Als je een vraag hebt, kun je ons bellen op 088 363 7991. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00-18.00 uur.
Of laat je terug bellen. We denken graag met je mee! 

 

Contact