31.08.2022 | 2 minuten

Heb je een vraag? Stel hem aan Nina


Nina is onze intelligente chatbot. De afgelopen maanden hebben we haar vol met informatie gestopt, zodat ze klanten die op onze site komen kan helpen bij het zoeken naar antwoorden op hun vragen.

Nu bestond er al een Nina voor Vattenfall als geheel, maar die was niet toegespitst op de behoeften van de klanten van InCharge. Daarom maken we nu een nieuwe versie, speciaal ingericht voor InCharge-klanten.

Zo zijn de antwoorden op veelgestelde vragen ingevoerd, zoals ‘Hoeveel kost een laadpas?’, of ‘Wat kost het installeren van een laadpaal?’. Wel is dit nog work in progress, zo verbeteren we regelmatig de dialoogteksten en kijken we waar we nog onderdelen kunnen verbeteren. Ondertussen kijken we regelmatig naar Nina’s prestaties: wanneer weet Nina iets niet en hoe kunnen we dit verbeteren?

Natuurlijk zullen er altijd vragen blijven die Nina niet kan beantwoorden. Dus klanten die contact met ons willen opnemen kunnen dit doen via telefoon en – sinds kort, zie het volgende artikel –WhatsApp. Door Nina hopen we dat de wachttijd voor klanten met de wat meer ingewikkelde vragen korter wordt en onze service dus nog verder verbetert.