Fijn dat je gekozen hebt voor Vattenfall InCharge. Om je zoveel mogelijk inzicht en controle te geven, krijg je toegang tot My InCharge, onze online portal. Daarin zie je precies hoeveel stroom je hebt gebruikt en kies je zelf wie toegang heeft tot je laadpalen. 

In deze handleiding lees je alles wat je moet weten om aan de slag te gaan met My InCharge.

 

1. Inloggen op My InCharge

Log in op My InCharge via myincharge.vattenfall.com
Je inloggegevens vind je in de e-mail die je van ons hebt gekregen.

2. Dashboard

Als je bent ingelogd, zie je een menu aan de linkerkant. Onder 'Dashboard' zie je de statistieken van je laadpalen laadpassen in de afgelopen 30 dagen. Voor meer details klik je op 'Mijn laadpalen' of 'Mijn laadpassen' in het menu links. 

3. Widget manager

Je kunt je dashboard aanpassen door widgets toe te voegen of te verwijderen. Klik daarvoor rechtsboven op 'Beheer widgets'

4. Mijn laadpalen

Onder 'Mijn laadpalen' zie je een overzicht van je laadpalen. Als je meerdere laadpalen hebt kun je filteren op de status per laadpunt. Elke laadpaal kun je een naam geven. Klik op het pijltje bij een laadpaal voor meer details over die laadpaal. 

  5. Mijn laadpassen

   Onder 'Mijn laadpassen' zie je een overzicht van je
   laadpassen. Als je er meerdere hebt, dan kun je
   filteren op laadpas. 

   Let op: Je ziet alleen laadpassen van Vattenfall
   InCharge in je overzicht

6. Rapporten

Onder 'Rapporten' zie je een samenvatting van je laadpalen. Klik op 'Download' om een Excel- CVS-bestand met data van je laadsessies te downloaden. 
Onder 'Laadhistorie' zie je alle laadsessies van de laadpalen die je hebt geselecteerd.

 

7. Rapporten

Onder 'Rapporten' zie je een overzicht van het stroomverbruik van al je laadpassen. Onder 'Laadhistorie' filter je op maand, woonplaats en laadpas. Klik op 'Download' om een Excel- of CVS-bestand met data van je laadsessies te downloaden.

8. Whitelist

Onder 'Whitelist' bepaal je welke laadpassen gratis toegang hebben tot je laadpaal. De laadsessies van die laadpassen worden dan niet in rekening gebracht bij de eigenaar van de laadpas. Daarvoor krijg je geen vergoeding. Voer het pasnummer in en klik op 'Toevoegen'. Als dat nodig is kun je een laadpas ook weer verwijderen. 

9. Zo weet je of je laadpaal verbonden is met ons platform

Log eerst in op MyInCharge, klik vervolgens op 'Mijn laadpalen'. Zoek daarna in de zoekbalk het nummer van de laadpaal op - dat nummer begint met ‘ALF’ of ‘EVB-P’ en staat op de sticker aan de boven- of onderkant van de laadpaal. Check de status – reset de laadpaal bij ‘Unavailable’, ‘Faulted’,‘No connection’ of ‘Unknown’.

10. Zo reset je je laadpaal

Log eerst in op MyInCharge, klik vervolgens op 'Mijn laadpalen'. Zoek daarna in de zoekbalk op het nummer van de laadpaal - dat nummer begint met ‘ALF’ of ‘EVB-P’ en staat op de sticker aan de boven- of onderkant van de laadpaal. Klik dan op de juiste laadpaal. Klik op de drie punten aan de rechterkant van de laadpaal en druk op ‘Configure hardware’. Klik dan op 'Restart'.

11. Een eigen laadschema instellen

Wanneer je bij ons een thuislaadpunt hebt laten installeren kan je met gepland laten instellen wanneer je je elektrische auto wilt opladen. Bijvoorbeeld tijdens daluren. Zo bespaar je geld én draag je bij aan een duurzame wereld.Stel: je geeft aan dat je tussen 23:00 en 06:00 wilt laden en koppelt je elektrische auto begint dan automatisch om 23:00 met opladen.

Instellen van een laadschema via de portal
Log eerst in om MyInCharge, klik vervolgens op 'Mijn laadpalen en dan op het pijltje rechts van je laadpaal. In het scherm dat je dan ziet, klik je links in de menubalk op 'Gedrag'. Maak vervolgens je eigen laadschema en klaar ben je.

Instellen van een laadschema via de InCharge App
Open de InCharge app of installeer deze wanneer je dat nog niet hebt gedaan. Klik rechts onder in de menubalk op 'Meer'. Klik op 'Mijn laadpalen' en klik vervolgens op 'instellen' om de dagen en tijden waarop jij via een schema wil laden in te stellen.

 

 

Heb je nog vragen? We helpen je graag verder!

Als je een vraag hebt, kun je ons bellen op 088 363 7991. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00-18.00 uur.
Of laat je terug bellen. We denken graag met je mee! 

 

Contact