Wat je monteur moet doen

Om je monteur te helpen, hebben we hieronder in kleur aangegeven waar jij en wij verantwoordelijk voor zijn. Je eigen monteur installeert de voedingskabels voor de laadpalen op je stroomaansluiting en plaatst de paal. Zoals je hieronder in het rood ziet. Wij sluiten de laadpaal aan en verbinden hem met ons platform. Dat zie je in het groen. Zo doen we allebei waar we goed in zijn. 

Belangrijk voor jouw monteur

  • Bepaal van te voren of je het laadpunt op een muur of paal wil. Bestel meteen bij ons de paal inclusief betonnen sokkel als je die nodig hebt.
  • Per laadpunt moet je een compleet geïnstalleerde voedingskabel hebben. Bij meerdere laadpunten leg je ook een datakabel klaar die wij dan meteen aansluiten. Installeer kabels met een dikte volgens de Alfen handleiding en met een overlengte van ongeveer 100cm. Vergeet niet de maximale lengte van de kabel te checken. Plaats de sokkel in de grond en monteer de paal. Zorg dat je de kabels door de paal van je laadpunt voert. Bij montage op de muur moet de kabel dichtbij de plek waar je laadpunt komt uit de grond of muur komen. De Alfen Eve Double Pro werkt met een SIM-kaart. Zorg er dus voor dat er op het montagepunt een goede signaalsterkte hebt van minimaal -75dBm. Als dat niet het geval is, leveren wij een extra modem of router. Bel ons op 088 363 7991. Of laat je terugbellen. We denken graag met je mee.
  • Zorg voor een jusite aansluiting van de voedingskabels in de (onder)verdeelkast en verwerk dit ook meteen in de elektrotechnische installatietekeningen. Zorg dat de meetrapporten van het installatiewerk volgens NEN1010 klaarliggen. Dan kan onze installateur die altijd lezen als dat nodig is.
  • Zorg dat de voeding van de laadpunten een vergrendelbare hoofdschakelaar heeft.
  • Voor onze afmontage moeten we precies weten waar het laadpunt komt. Geef de plek duidelijk door aan onze installateur. Zorg er ook voor dat er geen spullen in de weg staan. Dan kan onze installateur makkelijk, snel en veilig zijn werk doen.
  • Soms kan onze installateur vragen om schakelhandelingen in de (onder)verdeelkast uit te voeren. Of dit nodig is, bespreken we altijd met je vooraf. Zorg dat je op de dag zelf klaar staat om dat te doen.

Check voor je aan de slag gaat

Alles conform wetgeving

Zorg dat de montage voldoet aan alle wet- en regelgeving. Dat betekent bijvoorbeeld volgens protocollen NEN1010 en NEN3140.

                                     

Volg de aanwijzingen

Zorg dat alles gemonteerd is volgens de aanwijzingen zoals je die op deze pagina leest. Zo voorkom je extra kosten en kan onze installateur direct aan de slag. 

Voorkom extra kosten

Het kan zijn dat we meer werk moet hebben dan is afgesproken tijdens het opstellen van de offerte. We brengen dat meerwerk in rekening. Daarom is het belangrijk dat je de situatie rondom jouw laadpunten zo goed mogelijk doorgeeft.

Handleiding

Hier vind je de handleiding voor de Alfen Double Pro-line. Zorg dat de laadpaal gemonteerd is volgens de instructies. 

Lees de handleiding

 

 

 

Wij verzorgen de afmontage

De laatste stap in de installatie, de eerste stap naar fossielvrij leven. 

  • Wij verzorgen de laadstations. Deze kunnen we bezorgen voor we de afmontage komen doen.
  • Wij doen de afmontage. Dit geldt voor zowel laadstations op een paal of aan de muur. Dat betekent dat we ervanuit gaan dat al het grond- en graafwerk afgerond is. Zorg dat dit allemaal in orde is voor we langskomen.
  • We sluiten je laadstation aan op het elektriciteitsnet. En bij meerdere stations sluiten we ook de datakabel aan. De kabels worden netjes afgewerkt, vanaf de grond of muur, tot je laadstation.
  • Ook leveren we de dataswitch en sluiten we die netjes aan in je (onder)verdeelkast.
  • Tot slot maken we je laadstation klaar voor direct gebruik. We regelen hem in en testen of hij werkt. We rijden niet weg voor de eerste auto kan opladen.

 

 

We helpen je graag op weg

Als je een vraag hebt dan kun je ons telefonisch bereiken op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur op: 088 363 79 91. Wil je liever worden teruggebeld? Dat kan ook, klik op bel me terug en we nemen snel contact met je op.