3. Algemene informatie over het laadnetwerk
3.1 In de app kunnen gebruikers alle laadpalen binnen ons laadnetwerk bekijken. Ook zien zij of laadpalen beschikbaar zijn en wat het laadvermogen daarvan is. 3.2 Ons laadnetwerk InCharge bestaat uit onze eigen publiek toegankelijke laadpalen en publiek toegankelijke laadpalen van aanbieders die zich bij ons laadnetwerk hebben aangesloten, onder hun eigen naam of onder onze naam InCharge.
3.3 We breiden ons laadnetwerk steeds uit. Gebruikers hebben geen aanspraak op ons laadnetwerk of op het behoud ervan zoals het is op het moment van het aangaan van de overeenkomst.
3.4 Om de beschikbare laadpalen in de omgeving van gebruikers te tonen, gebruiken we de locatieservices op het apparaat waarop gebruikers de app gebruiken. Dat kan alleen als gebruikers daarvoor toestemming geven aan ons of een andere partij die wij hebben aangewezen.
4. Ad-hoc laden
4.1 Algemeen
4.1.1 ‘Ad-hoc laden’ is een van de diensten die gebruikers in de app kunnen gebruiken. Daarmee kunnen ze zonder laadpas en zonder laadabonnement van ons of van een andere aanbieder een laadsessie starten. Gebruikers doen dat door een creditcard te koppelen aan de app.
4.1.2 Deze algemene voorwaarden gelden voor alle ad-hoc laadsessies op onze laadpalen. Op die sessies geldt het recht van het land waar de InCharge laadpaal staat die wordt gebruikt voor de ad-hoc laadsessie. Tenzij die rechtskeuze afbreuk doet aan het dwingend recht dat geldt voor consumenten die in de Europese Unie wonen.
4.1.3 Om ad-hoc laden te kunnen gebruiken, moeten gebruikers eerst hun creditcard koppelen aan de app. Gebruikers kunnen een gekoppelde creditcard op elk moment aanpassen of verwijderen.
4.1.4 Elke ad-hoc laadsessie vormt een individueel contract. Het individuele contract loopt automatisch af aan het einde van de laadsessie, dus zodra de gebruiker de laadsessie in de app stopt en/of de verbinding tussen de elektrische auto en de laadpaal is verbroken.
4.1.5 Gebruikers betalen voor de stroom die zij laden tijdens het ad-hoc laden plus eventuele extra geldende tarieven. Indien van toepassing worden deze in de app aangegeven.
4.2 Een creditcard koppelen aan de app
4.2.1 Om een creditcard te koppelen aan de app, voeren gebruikers de creditcardgegevens in. Als de creditcard niet wordt geaccepteerd, krijgen gebruikers daar een melding van in de app.
4.2.2 Creditcards die zijn verlopen of als verloren of gestolen zijn opgegeven, werken niet meer. Gebruikers krijgen daar een melding van in de app.
4.2.3 We delen de creditcardgegevens met de betaaldienstaanbieder zonder dat wij deze zelf opslaan of verwerken.
4.2.4 De betaaldienstaanbieder voor creditcardbetalingen is Adyen N.V., een in Nederland gevestigde naamloze vennootschap met maatschappelijke zetel, aan de Simon Carmiggeltstraat 6-50, 1011 DJ, in Amsterdam, in Nederland, met ondernemingsnummer 34259528. Adyen N.V. verwerkt de betalingen voor ad-hoc laden.
4.2.5 Om fraude te voorkomen machtigen gebruikers ons om hun creditcard te pre-autoriseren via hun betaaldienstaanbieder:
- a) € 0 bij elke nieuwe registratie van een creditcard
- b) tot € 20 incl. btw wanneer gebruikers een ad-hoc laadsessie starten
4.2.6 Zodra gebruikers een ad-hoc laadsessie afronden, passen we het bedrag van de pre-autorisatie aan op het bedrag dat gebruikers betalen voor hun laadsessie. We hebben geen invloed op hoe snel de betaaldienstaanbieder van de gebruiker de pre-autorisatie verwijdert.
4.2.7 Nadat gebruikers een laadsessie hebben beëindigd, krijgen zij in de app een samenvatting van de laadsessie met daarin de duur en de kosten. Die samenvatting is geen factuur. Verder krijgen gebruikers een betaalbewijs via e-mail, op het e-mailadres dat zij in de app hebben ingevuld.