3. Toegang tot het Vattenfall InCharge netwerk
3.1. Om middels de Overeenkomst toegang te krijgen tot het Vattenfall InCharge netwerk is een identificatiemiddel van Vattenfall InCharge nodig. Een Vattenfall InCharge identificatiemiddel kan worden aangevraagd via de website of via andere toekomstige Vattenfall InCharge kanalen.
3.2. De Overeenkomst bestaat uit het online aanvraagformulier dat door de EV-rijder is verstuurd, de contractbevestiging van Vattenfall InCharge en de onderdelen die in het aanvraagformulier zijn vermeld.
3.3. Na het sluiten van de Overeenkomst of samen met de bevestiging van de Overeenkomst biedt InCharge de EV-rijder minimaal 1 identificatiemiddel voor gebruik bij Laadpalen binnen het Vattenfall InCharge netwerk.
3.4. Een Vattenfall InCharge identificatiemiddel geeft alleen toegang tot Laadpalen uit het Vattenfall InCharge netwerk zoals beschreven in hoofdstuk 2. Vattenfall InCharge heeft het recht om (nieuwe) identificatiemiddelen met andere functionaliteiten toe te voegen en om identificatiemiddelen uit te faseren.
3.5. De EV-rijder kan de Laadsessies bekijken in de My InCharge Portal, zoals beschreven in hoofdstuk 5.
3.6. Als de Overeenkomst is gesloten en EV-rijder het identificatiemiddel heeft ontvangen, mag de EV-rijder de Laadpalen van het Vattenfall InCharge netwerk in overeenstemming met deze Algemene Voorwaarden gebruiken.
3.7. Laadpassen, laaddruppels en andere identificatiemiddelen inclusief de gegevens die erop zijn opgeslagen, blijven eigendom van Vattenfall InCharge.
3.8. Op verzoek en op kosten van de EV-rijder kan Vattenfall InCharge extra laadpassen of andere identificatiemiddelen leveren. De kosten hiervoor zijn te vinden op de website.
3.9. De EV-rijder is verplicht om zorgvuldig om te gaan met het identificatiemiddel en te voorkomen dat onbevoegden ermee kunnen opladen.
3.10. De EV-rijder is verplicht om Vattenfall InCharge meteen op de hoogte te brengen van verlies, diefstal, misbruik van of schade aan het identificatiemiddel.
3.11. Als een situatie zoals hierboven beschreven zich voordoet en de EV-rijder de situatie telefonisch via 088 363 7991 meldt, blokkeert Vattenfall InCharge het identificatiemiddel zo spoedig mogelijk. Ook wordt de EV-rijder naar de website verwezen voor het online aanvragen van een nieuw identificatiemiddel. Voor de vervanging van het identificatiemiddel betaalt de EV-rijder de prijs die hiervoor in het raamcontract is afgesproken. Deze prijs wordt gespecificeerd op het online aanvraagformulier en de website.
3.12. Zolang verlies, diefstal en misbruik van het identificatiemiddel niet door de EV-rijder aan Vattenfall InCharge is aangegeven, blijft deze verantwoordelijk voor elke Laadsessie en de kosten daarvan.
3.13. Deze Overeenkomst kan worden beëindigd in de volgende gevallen:
- 3.13.1. Door rechtsgeldige opzegging door een van de partijen
- 3.13.2. Door verzuim van een van de partijen
- 3.13.3. De gevallen beschreven in artikel 3.16.
3.14. Als het identificatiemiddel langer dan 12 maanden niet wordt gebruikt, heeft Vattenfall InCharge het recht dit te blokkeren. De EV-rijder wordt dan van tevoren hiervan op de hoogte gebracht.
3.15. Na afloop van deze Overeenkomst heeft de EV-rijder niet het recht gebruik te blijven maken van het Vattenfall InCharge identificatiemiddel. Als dat wel gebeurt, blijft de EV-rijder aansprakelijk voor alle gemaakte kosten.
3.16. Vattenfall InCharge heeft het recht om het identificatiemiddel van de EV-rijder tijdelijk deels of compleet te blokkeren. Ook heeft InCharge het recht dit raamcontract in een van de volgende gevallen te beëindigen:
- 3.16.1. Misbruik van een identificatiemiddel
- 3.16.2. Risico op onveilig gebruik van een identificatiemiddel
- 3.16.3. Het risico dat de EV-rijder een belangrijke contractuele verplichting niet nakomt. Bijvoorbeeld het niet betalen van facturen of het gebruiken van niet-gecertificeerde laadkabels