4. Het beheren van checken van de Laadpaal
4.1. Diensten in dit hoofdstuk vormen een verplicht service-onderdeel van ons om onze services te kunnen bieden. De (maandelijkse) kosten daarvoor hebben we per onderdeel aangegeven in onze offerte- of contract(bevestiging).
4.2. Tijdens de Overeenkomst zijn we de enige laadpaalbeheerder. Dat betekent dat het opladen via de Laadpaal en het beheren van de Laadpaal gebeurt via ons.
4.3. De Laadpaaleigenaar mag de EV-rijder voor het laden van het voertuig geen andere kosten in rekening brengen dan de kosten die wij rekenen voor onze service.
4.4. EV-rijders kunnen een Laadsessie starten en stoppen met een
Identificatiemiddel van ons. Ook een ander door ons goedgekeurd
Identificatiemiddel van een Roamingpartner werkt daarvoor. De EV-rijder is zelf verantwoordelijk voor het hebben van een goedgekeurd en werkend Identificatiemiddel.
4.5. De Laadpalen die we beheren zijn standaard beschikbaar voor alle goedgekeurde Identificatiemiddelen van ons en onze Roamingpartners. De Laadpaal wordt standaard niet zichtbaar gemaakt in onze InCharge app of apps van roamingpartners.
4.6. We houden een bestand bij met alle Laadsessies die met een
Identificatiemiddel bij een bepaalde Laadpaal door de EV-rijder zijn gestart. In dat bestand staat informatie over de laadtijd, plaats, duur, kosten en het energiegebruik.
4.7. De Laadpaaleigenaar krijgt toegang tot de online omgeving My InCharge. Daarin staat bijvoorbeeld informatie over de status en de plek en Laadhistorie van de Laadpaal. Denk bijvoorbeeld aan start- en eindtijd, laadtijd en gebruik in kWh. De Laadpaaleigenaar kan de Laadhistorie downloaden als CSV- of Excel-bestand. Voor toegang tot de My InCharge omgeving geldt:
- 4.7.1. De Laadpaaleigenaar is verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste contactinformatie over de persoon die de My InCharge omgeving beheert. Als de beheerder verandert, moet de Laadpaaleigenaar dat aan ons laten weten en de nieuwe contactgegevens aan ons doorgeven.
- 4.7.2. De Laadpaaleigenaar zorgt ervoor dat de My InCharge omgeving niet zonder toestemming gebruikt wordt door anderen.
- 4.7.3. Als er verkeerde informatie in de My InCharge omgeving staat en er daardoor fouten ontstaan, dan is de Laadpaaleigenaar daar verantwoordelijk voor.
- 4.7.4. We kunnen in de toekomst buiten deze Overeenkomst om nieuwe functies toevoegen aan de My InCharge omgeving, zonder de Laadpaaleigenaar daar automatisch toegang toe te geven. Als de Laadpaaleigenaar toestemt, hebben we het recht om voor die extra functies extra kosten te rekenen.
4.8. Onderdeel van het InCharge Smart abonnement is toegang tot onze klantenservice. Daaronder valt het oplossen van problemen en bieden van ondersteuning voor de Laadpaaleigenaar. Verder beantwoorden we vragen over onze diensten binnen het InCharge Smart abonnement en de bijbehorende administratie. Bij storingen bereik je onze klantenservice 24/7 via 088 363 7991. Voor andere vragen bel je ons op werkdagen tussen 08.00 en 15.00 op 088 363 7991, stuur je op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 een Whatsapp-bericht naar 020 892 0133 of lees je onze veelgestelde vragen.
- 4.8.1. We hebben het recht in noodsituaties direct te handelen. Daarvoor hoeven we niet vooraf contact op te nemen met de Laadpaaleigenaar. Denk daarbij aan het uitschakelen van de Laadpaal.
- 4.8.2. We hebben het recht de Laadpaal op elk gewenst moment op afstand te herstarten om een probleem op te lossen.
- 4.8.3. Als de Laadpaal kapot is, kan de Laadpaaleigenaar dat doorgeven aan ons. Als blijkt dat de Laadpaal kapot is om een andere reden dan de verbinding tussen de Laadpaal en ons InCharge platform, kunnen we de Laadpaaleigenaar kosten in rekening brengen voor de tijd die we hebben besteed aan het onderzoeken van de Laadpaal. Als de Laadpaal niet door ons geleverd is, kan de Laadpaaleigenaar contact opnemen met de leverancier van de Laadpaal om het probleem te laten oplossen.